ZALEŻNIE OD SPOSOBU

Zależnie od sposobu wyskalowania, wskaźniki te mogą być szybkościomierzami wskazującymi chwilową prędkość obrotową wału pędnego, a więc w odpowiedniej podziałce chwilową prędkość liniową ruchu, pojazdu, albo obrotomierzami wskazującymi wprost (dzięki odpowiedniej podziałce) chwilową prędkość obrotową wału korbowego silnika. Obrotomierze takie stosuje się wówczas, kiedy kierowca musi kontrolować szybkobieżność silnika, a więc np. w samochodach wyścigowych, autobusie z silnikiem umieszczonym z tyłu lub w pojazdach terenowych. Wskaźnik szybkościomierza zostaje wycechowany w km/godz, zwykle z dokładnością ±10%, a wskaźnik obrotomierza (tachometru) — w obr/min, z dokładnością ±5%. Zależnie od sposobu osadzenia układu wskaźnikowego w stosunku do podzlałówki, rozróżnia się szybkościomierze z podziałówką obwodową, łukową lub liniową.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)