WIĘKSZOŚĆ SYSTEMÓW ŁĄCZNOŚCI

Obecnie większość systemów łączności radio­telefonicznej działa według układu DUPLEX, z uwagi na niezależność kanałów do nadawania 1 nasłuchu, możliwość stosowania pojedynczych anten, będących jednocześnie ante­nami nadawczymi 1 odbiorczymi oraz ze względu na inne korzyści natury elektrycznej.Ponieważ w zakresie fal ultrakrótkich szerokości pasma mogą być duże, z reguły stosuje się mo­dulację częstotliwości lub im? pulsową, co zapewnia znaczną niewrażliwość na zakłócenia, szczególnie silne w miastach i obszarach przemysłowych. Przykładowo — w Paryżu i jego okolicach służba telefo­nii samochodowej zorganizo­wana jest  z dwóch częstotli­wości, których różnica wynosi 9  MHz. Przedział ten tworzy tzw. kanał abonenta. Wszyst­kie kanały abonentów miesz­czą się w zakresie częstotli­wości 154… 174 MHz, a więc w bezpośrednim sąsiedztwie zakresu telewizyjnego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)