WAŁEK GIĘTKI

Wałek giętki jest to stalowa linka napędowa, skręcona z  kilkuzwojowych splotów drutów, ułożonych śrubowo w kilku warstwach na rdzeniu. Wałek giętki zakończony jest końcówkami graniastymi lub cylindrycznymi. Kierunek nawinięcia zewnętrznych splotów wałka powinien być taki, aby w czasie pracy druty tej warstwy ulegały skręcaniu, a nie rozwijaniu. Do napędu szybkościomierzy ęamochodo- wych stosuje się zwykle wałki czterowarstwowe, lub jeżeli długość wałka jest większa niż 3…3,5 m, wałki pięcio- warstwowe.Elastyczny pancerz ochronny wałka giętkiego składa się z dwóch warstw stalowych drutów, zwykle kształtowych .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)