SZYBKOŚCIOMIERZ TRANZYSTOROWY

Szybkościomierz tranzystorowy . Sygnał z układu zapłonowego silnika podlega filtrowaniu i zostaje użyty do sterowania tranzystorem OC72. W obwodzie kolektorowym powstaje napięcie prostokątne, które po zróżnicowaniu zostaje doprowadzone do bazy drugiego tranzystora, pra­cującego jako łącznik. Tranzystor taki jest czuły tylko na ujemne impulsy, ponieważ impulsy dodatnie leżą w obszarze zablokowanym pola charakterystyki tranzystora. W ten sposób wskazanie zostaje uzależnione od czasu włączenia impulsu prostokątnego. Impulsy ujemne wytwarzają w obwodzie nadawczym tranzystora impulsy prądowe. Jeżeli stała czasu jest dostatecznie mała, przez pomiar całkowy otrzymuje się wskazania przyrządu proporcjonalne do prędkości obrotowej (np. wału korbowego). Szybkościomierz z prądnicą elektryczną (albo obrotomierz działa dzięki zmianom natężenia prądu wytwarzanego przez prądnicę odpowiednio do zmian prędkości obrotowej jej wirnika.Jako czujnik stosuje się prądnicę prądu stałego z magnesami trwałymi w statorze lub synchroniczną prądnicę prądu zmiennego z magnesami trwałymi w wirniku.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)