SYGNAŁ PNEUMATYCZNY

Pojazdy samochodowe wyposaża się zwykle w sygnały dźwiękowe pneumatyczne lub elektromagnetyczne.Sygnał pneumatyczny jest zasilany sprężonym powietrzem z instalacji nadciśnieniowej, np. układu hamulcowego lub dostarczanym przez specjalną turbinkę . Do wy­twarzania dźwięku można również wy­korzystać podciśnie­nie panujące w ru­rze ssącej podczas pracy silnika. Sygnał pneumatyczny zasilany przez własną turbinkę składa się z trąbki membranowej , szere­gowego silnika elektrycznego z turbinką ) oraz gumowego przewodu.Dźwięki uzyskuje się dzięki drganiom membrany osadzonej między dwoma mechanicznymi częściami, z których jedna tworzy gniazdko mosiężnej trąbki. Często zespół silnik turbinka, będący właściwie sprężarką, zasila dwa lub trzy sygnały, pneumatyczne. Stosowanie kilku trąbek pozwala na uzyskiwanie sygnału wielotonowego o melodyjnym dźwię­ku. Moc silnika elektrycznego wynosi około 100 W.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)