PRZERYWACZ OPOROWY

Przerywacz oporowy  działa dzięki wydłużaniu się drutu oporowego wskutek nagrzania, co wykorzystuje się do poruszania styku ruchomego. Umiesz­czona między dwoma stykami metalowa blaszka sprężysta z wybrzuszeniem napięta jest przez drut oporowy, którym płynie prąd zasilający lampy błyskowe. Drut oporowy wydłużając się pozwala na odkształcenie spręży­ste blaszki, co powoduje przerwanie dopływu prą­du do lamp, zwarcie sty­ku górnego (zapalenie się lampy kontrolnej o ma­łym poborze prądu), och­łodzenie drutu i pono­wne zwarcie styku za­silania lamp błyskowych. Przerywacz oporowy z elektromagnesem . Częstotliwość błysków zależy od ob­ciążenia i .dlatego przepalenie jednej z ża­rówek układu kierunkowskazów na samo­chodzie jest sygnalizowane przez zmianę częstotliwości błysków żarówki kontrolnej. W instalacji samochodowej 12 V z dwoma lampami po 15 W po każdej. stronie uzwo­jenie elektromagnesu składa się z około 60 zwojów (0,6 mm), a łączna oporność struny grzejnej i opornika wynosi 9..

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)