PRZEKŁADNIA ZĘBATA

Przekładnię zębatą napędu wałka giętkiego dobiera się w taki sposób, aby droga przebywana przez samochód odpowiadała wskazaniom licznika kilometrów. Dopuszczalny błąd wskazań licznika wynosi ±2%. Rzeczywista prędkość obrotowa ośki szybkościomierza zależy od czynnej średnicy (promienia dynamicznego) opon, przełożenia przekładni. głównej, przełożenia prze­kładni napędu wałka gięt­kiego oraz przełożenia w szybkościomierzu . Wyposażone są w drugie równolegle napędzane liczy­dła, tzw. przebiegu dobowego, które można ręcznie spro­wadzać, do zera za pomocą pokrętła. Wykonując pełny obrót, pierwszy bębenek przekręca bę­benek sąsiedni, ooracając go o 1/10 pełnego obrotu. Zależnie od sposobu przekazywania napędu między sąsiednimi bę­benkami rozróżnia się: liczniki o napędzie zębatym (z za­zębieniem zewnętrznym lub z zazębieniem wewnętrznym) oraz liczniki o napędzie ciernym .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)