POMIARY PORÓWNAWCZE

Pomiary porównawcze wykazują, że odbiór w zakresie ultra krótkofalowym jest przy użyciu anteny prętowej o dłu gości około 110 cm (około «/s długości fali) niewiele gorszy niż za pomocą dipola (pierścieniowego lub widlastego). Pozornie niezrozumiała okoliczność, że pionowa antena prętowa odbiera wystarczające napięcie w poziomo spola­ryzowanym polu wynika z rozkładu pola w pobliżu nad­wozia samochodu. Fala pozioma natrafiając na pojazd wy­brzusza się ku górże, usiłując ominąć przeszkodę, czyli po­ziome początkowo linie pola wykrzywiają się w kierunku pionowym, zwłaszcza w sąsiedztwie krawędzi obrysu nad­wozia.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)