OSTRZE RYSIKA

Ostrze rysika jest nieco zaokrąglone i jedynie rozsuwa wosk na boki nie rysując tarczy. Żłobiony rowek jest dość^ wąski, ponie­waż rysik musi wyraźnie rysować linie leżące niekiedy bardzo blisko siebie. Z tego względu krzywe prędkości i przebiegu żłobią z reguły rysiki szafirowe, podczas gdy rysiki stalowe stosuje się tylko do rysowania wykresu wstrząsów, rejestru­jącego przerwy w ruchu samochodu. Tarczę umieszcza się zwykle wewnątrz pokrywy tachografu , która jednocześnie stanowi obudowę licznika kilometrów, oprawek żarówek oświetlających ! sygnaliza­cyjnych oraz mechanizmu zegarowego napędzającego tarczę z prędkością jednego obrotu w ciągu 24 godzin (niekiedy stosowane są tarcze 12-godzinowe lub jeszcze szybsze).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)