Naprawa pomp hydraulicznych: Jakie objawy daje uszkodzona pompa wspomagania?

Umiejętność zdiagnozowania wczesnych objawów uszkodzenia pompy hydraulicznej układu wspomagania kierownicy pozwoli kierowcy na zaoszczędzenie sporej ilości pieniędzy. Jeżeli bowiem będziemy jeździć z uszkodzoną częścią, to możemy być pewni że „zarżniemy” ją do reszty i pozostanie już tylko wymiana, a ta bywa kosztowna. Dla przykładu, w nowych samochodach pompa wspomagania potrafi kosztować nawet ponad tysiąc złotych, a to dla nikogo z nas nie jest kwota, którą możemy pominąć w rozliczeniach. Pytamy jednego z serwisantów pracującego w warsztacie, którego głównym zajęciem jest naprawa pomp hydraulicznych. Mechanik daje nam garść porad jak jeździć by nie zabić pompy i jakie mogą być pierwsze objawy jej uszkodzenia. Tak więc przede wszystkim trzeba pilnować poziomu płynu od wspomagania kierownicy. Jeżeli będzie on zbyt niski pompa zassie powietrze, a wtedy bardzo szybko się zatrze. Pompy te nie tylko przetłaczają płyn hydrauliczny, ale również są nim smarowane. Jeżeli słyszymy jakiś terkot, rzężenie lub pisk spod maski, a jednocześnie zauważamy spadek siły działania wspomagania, natychmiast przerwijmy jazdę i odstawmy auto do warsztatu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)