Hamowanie z systemem ABS i bez niego

Wszystkie samochody sprzedawane na terenie Unii Europejskiej od dnia 1 maja 2004 roku są obowiązkowo wyposażone w systemy hamowania ABS. Taki system został wprowadzony, aby podczas hamowania, zwłaszcza tego gwałtownego, zapobiec blokowaniu się kół pojazdu, co byłoby bezpośrednią przyczyna wpadnięcia auta w poślizg, postawienia pojazdu bokiem – czyli utraty sterowności nad pojazdem. Podczas hamowania pojazdu wyposażonego w taki system, należy wcisnąć maksymalnie mocno pedał hamulca, a następnie wcisnąć sprzęgło – zapobiegnie to zgaśnięciu silnika pojazdu nawet po jego zatrzymaniu. Jeśli nasze auto nie jest wyposażone w system hamowania ABS, najbezpieczniejszym sposobem zatrzymania pojazdu w sytuacjach koniecznych jest tak zwane hamowanie pulsacyjne – czyli na zmianę wciskanie pedału hamulca, a nastopnie jego puszczanie na chwile i ponowny zabieg tego samego rodzaju. Taki sposób hamowania zapobiega blokowaniu się kół, jest skuteczny zwłaszcza na bardzo śliskiej powierzchni. Wskazane jest też, o ile jest to możliwe, na większej przestrzeni jazdy hamowanie silnikiem – zwłaszcza w okresie zimy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele informacji, wziętych z mojego doświadczenia w pracy jako mechanik samochodowy. Bloga stworzyłem dla wszystkich miłośników czterech kółek. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)